Inceputul primaverii

     

Anul acesta (2012), am inceput lucrarile in gradina si normal, am inceput cu copacii.Sunt aproximativ 230 de meri peri,caisi,piersici,ciresi si pruni si am avut mult timp la dispozitie pentru taiat.

Taiatul la meri este foarte simplu dar implica foarte multa atentie deoarece ceea ce taiem anul acesta nu influienteaza numai productia pe anul in curs ci mai mult pe cea de anul viitor si asta deoarece daca intretinem cresterea ramurilor superioare, an de an vom culege fructe mai sus cu un etaj pana cand o sa avem nevoie de pompieri ptr. a culege 3 kg. de mere si daca uitam sa lasam ceva crengute pe ramurile principale, marul nostru o sa para mai mult a bonsai.

Incepem :

Pentru gradina, avem nevoie de un cleste de taiat,o scara buna (atentie ! folositi scara din doua parti si nu sprijiniti niciodata scara de pomi pentru ca nu numai ca o sa-i produceti o leziune dar pe acolo veti favoriza intrarea daunatorilor),eu mi-am construit un trepied si in toate trei partile am pus trepte, un cleste cu coada lunga si un fierastrau.Toate acestea le puteti dezinfecta inainte cu putin alcool.

1.Se taie vlastarii care cresc de la radacina.

2.  Continuam cu toate ramurile rupte sau cele care au inghetat.

3.Taiem fiecare ramura care nu are de a face cu coroana pe care dorim sa o formam.

4.Eliminam crengile care se suprapun sau odata cu cresterea lor se intalnesc cu alte ramuri.

5.Apoi, le eliminam pe cele care cresc spre interior.

6. Vine randul ramurilor care cresc in sus.Ramurile crescute cu un an in urma, nu vor rodi ! Ele vor face frunze de sub care, anul viitor vor aparea florile.Ramurile superioare le taiem dupa 3-4 ochi (de anul trecut) , eliminam crengile si ramurile care cresc in mijloc, astfel formand o mini coroana ptr. ca soarele sa poata patrunde in interior.

7.Chiar daca vedeti crengute cu muguri florari care cresc in jos, va garantez ca nu o sa va bucurati de fructe din ele. 

Acestea sunt doua ramuri cu muguri florari care au crescut in jos, lasate de un „meserias”, tehnician de 15 ani.Asta care a taiat marul e de moda veche.Ce a invatat acum 15 ani aplica tot timpul.Pur si simplu refuza sa creada ca evoluam.Pomii astia sunt ai tatalui meu si cand am vazut cum taia tehnicianul si asta ptr. 5 lei pe copac, m-am apucat sa-i tai eu.

Lasase pe crengile de sus o sumedenie de ochi.De obicei, ne bucuram cand vedem flori multe pe un mar.Dar majoritatea lor,vor rodi si marul nu va ajunge la maturitate.La mar si par, exista un raport intre ramuri, varsta pomului si rod.Daca curatam pomul ca „la carte” vom avea o recolta destul de buna cu mere sau pere mari si sanatoase.Nu multe si mici.

Deci, taiati ramurile crescute in jos, indiferent daca au muguri florari pe ele.Asta este dovada ca nu veti avea mere ajunse la maturitate:

La urma, marul trebuie sa arate asa – cel putin la mine-deoarece au fost plantati si crecuti ptr. forma pitica:

Ca atunci cand infrunzeste si infloreste sa arate asa:

 Si asa, cand a inflorit total.

Un rand de meri pitici si buxus.

Acesta este un par la primul lui rod.Anul acesta am sa sacrific tot ce iese ca sa le cresc la sticla.

Deci ramurile pe care le taiem in 2012 vor afecta productia din 2013 :

  Anul acesta ( 2012 ) an ales un rand de pomi fructiferi din gradina, pomi care aveau mai putin rod si am sa-i tratez numai bio.Ceilalti sunt sub „jurisdictia ” tatalui meu si nu vreau sa fac experimente. Din proprie experienta stiu ca daca iese bine se bucura toti de lauri dar daca iese prost numai tu esti cel vinovat.Asa ca am luat dupa cum am mai spus, pe cei mai putini roditori si-i tratez numai bio. Sunt sigur 100% ca unele chimicale din substantele folosite la stropitul pomilor fructiferi, creeaza alergii la copii si am sa dau anul acesta la copiii mei numai bio.

Categorii: Despre mine, Pomi si arbusti | 2 comentarii

Navigare în articol

2 gânduri despre „Inceputul primaverii

  1. Titus

    Domnule, multumesc mult; am cautat pe tot netul informatii cu privire la tunderea pomilor fructiferi si n-am gasit decat fie ‘tratate’ profi, ce pleaca de la ideea ca stii despre ce-i vorba, si prin urmare nu ai nevoie de prea multe date, fie prostii de-a dreptul. M-am lamurit cu ceea ce am citit aici.

  2. dudu

    Multumiri, in special pentru par.

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

