Legumele bio 2012

     Este 2 Mai si trebuie sa pregatesc terenul ptr. plantare.

Anul acesta am de plantat:

  • Rosii Cherry
  • Rosii Marmade
  • Rosii de Buzau
  • Rosii MoneyMaker
  • Rosii galbene pitice
  • Rosii gogonele St.Marazano
  • Castraveti Olanda si Cornichon de Paris
  • Dovleac ptr. placinta – pe asta mai mult il pun ptr. umbrirea legumelor si mai putin ptr. fruct.
  • Pepeni Odem – din Israel
  • Sfecla rosie
  • Telina Gigant de Praga
  • Telina petiol
  • Tarhon
  • Cimbru
  • Busuioc
  • Bame
  • Ardei gras ros
  • Ardei gras galben
  • Gogosar Kabala
  • Gogosar Cornel
  • Ardei Kapia
  • 3 soiuri diferite de ardei iute
  • Vanata
  • Leusteanul
  • Capsuni Temptation
  • Florile : gura leului, garoafe de taiat, garoafe chinezesti, echinacea, levantica ( dar am dat-o in bara cu ea) , musetel si inca vreo 3 soiuri pe care sincer nu le mai tin minte 🙂

Afara, direct in sol am sadit :

  • ceapa ptr. stufat
  • ceapa ptr. toamna
  • marar
  • patrunjel verde
  • patrunjel cret
  • hrean
  • morcovi
  • salata verde
  • Rukola
  • desigur, usturoi
  • fasole verde
  • bob verde
  • fasole boabe rosie cu alb (soi bun care fierbe repede)
  • mazare
  • ridichi
  • acum in mai trebuie sa pun fasolea pastai galbena grasa ptr. iarna

   Am ales locul si am facut planificarea. In locul solarului de anul trecut, am sa fac legume. Oricum, timp de 16 ani, tata a avut un inginer horticol aici. Nu a facut nici o leguma in afara de marar,patrunjel si rosii. Zona in care ma aflu a fost supusa inundatiilor. Pana si numele spune totul „Brosteni” asa ca anul trecut cand a vazut tatal meu ca ma apuc de facut legume aici, s-a apucat sa rada. El a facut in 16 ani cateva vinete si alea pitice.

    Asta este solul pe care urmeaza sa plantez. Un cunoscator isi poate da seama ca solul este „varza” :

In dreapta, o sa plantez dovleceii care o sa urce in arcada spre stanga si o sa umbreasca legumele in lunile de vara. In stanga, cateva randuri de castraveti. In mijloc, rosiile. Cele cherry in stanga ptr. ca se duc liber in sus. Daca le pun in dreapta, sunt sanse sa-mi umbreasca usturoiul. Ardeioasele le plantez in cealalta parte, intre pomi. Imi pun deajuns ptr. zacusca ( sunt nr. 2 in famile la facutul de zacusca.Mama mea a fost directoare la fabrica de conserve in timpul regretatului Ceausescu si am retetele originale, nu cum am vazut la tv anul acesta ca facea unul 🙂 . La mine, o singura portie dureaza 5 ore din care 4 ore se amesteca incontinuu) Trebuie sa fie deajuns ptr. gveciul de legume cu bame si gogosari la otet cu conopida.Ah…La iarna, cand o sa fie iar -20 grade, a sa stau la caldurica cu o felie de zacusca bio si branza de oi facuta de mine.

    03 Mai 2012

    Astazi sunt de tura la copii de la ora 11.30 asa ca am sa continui dupa amiaza de la 17.30 pana se intuneca. Am inceput sa pun teava de irigat. Stiti probabil ca in comert exista teava de irigat PE sau ceva de genul acesta. Un singur metru costa undeva la 2.5 euro, fara fitinguri, etc. Eu am luat teava de un tol si jumatate care se foloseste la canalizari si am adaptat-o de minune, plus ca un metru costa in jurul la 0,50 euro. Solutie de lipit plastic si in locul clasicului calti, o banda dintr-un material special.

    Am adaugat solutia de lipit.

     Apoi am facut legaturile. Robinetele sunt pe teava de anul trecut. Or sa fie cateva modificari dar am preferat sa anulez un robinet sau doua. Am trasat cu ata zona pe care vreau s-o parcelez si urmeaza sa pun furtunul ptr. picurare. Am sa folosesc tot furtun de anul trecut pe care, daca o sa fie cazul am sa-l inadesc cu niste piese speciale din plastic.

    Maine, pun furtunul de irigare si folia. Pe astazi mi-e deajuns. Mi-a luat mult timp in rasadnita ptr. ca a fost deosebit de cald si aproape ca era sa pierd cateva plante. De descoperit rasadnita nici nu vine vorba ptr. ca trebuie sa vina o furtuna dupa toata arsita asta.

      12 Mai 2012

     Am pus in pamant 5 stalpi de beton de tipul celor care se folosesc la vita de vie dupa care am intins sarma, plasa de umbrire si anti-grindina, furtunul de picurare, folia de mulcire neagra si am plantat primii castraveti :

    Eu folosesc paharele la plante oricand am ocazia. In primul rand,aerisesc radacina prin cocopeat-ul de acolo, apoi tratamentele la radacina tot pe acolo le pot face. Singurul minus este ca trebuiesc udate des pana isi formeaza radacina care sa penetreze solul prin fundul paharului.

Continuare…

Categorii: Uncategorized | 4 comentarii

Navigare în articol

4 gânduri despre „Legumele bio 2012

  1. gigi

    ce fel de plasa e si de unde ai cumparat-o? multumesc

  2. Este plasa de umbrire. Foarte buna si necesara la legume in perioada cu temp. peste 35 grade. O gasesti la magazinele de specialitate. Eu am cumparat de la Marcoser din Matca. E acolo un inginer, Catalin care stie despre ce este vb. in agricultura si te poate ajuta cu tot ce vrei.
    http://www.marcoser.ro

  3. razvan

    buna ziua ,,cand mai puneti si alte noutati pe site,este foarte interesant absolut tot ce a-ti pus pana acum.

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

